lördag 7 november 2015

Flygkraschen i Sinai

.
Ännu vet man väl inte med säkerhet vad som hände med den ryska Airbus som kraschade i Sinai för cirka en vecka sedan? Men det mesta pekar mot att någon hade placerat en bomb i planet. Att flygplan exploderar på marschhöjd hör annars till ovanligheterna. Åtminstone om de exploderar utan att bl träffade av någon missil eller utan att någon utlöser just en bomb. De senaste dagarnas rapportering tycks utesluta allt annat än en explosion.

Vem har då placerat en bomb i planet, om det är vad som skett? Det spekuleras i frågan. Eller rättare sagt så spekuleras det inte alls, vilket är mycket anmärkningsvärt. Samstämmigheten tycks stor, alldeles för stor, om att det är IS som har gjort det. Det tycks alla tro, eller säga sig tro. Alla utom britterna vill säga. De verkar vara inne på att det kanske inte är så enkelt som att det är IS. Det kan ju vara ISA också - eller rättare sagt USA - direkt eller indirekt.

Britterna skyndade sig till Sharm el-Sheikh för att kontrollera säkerheten. Att just britterna reagerar på annat sätt än alla andra förvånar inte. De har sett och varit delaktiga i allt för många av USA:s false flag-operationer för att kunna utesluta den möjligheten. Ofta har de dessutom varit nära allierade med USA och har därför haft bättre insikt i vad som pågår än andra betraktare.

Allt sedan sänkningen av Lusitania 1915 och hemlighållandet av den förestående japanska attacken mot Pearl Harbor 1941 har false flag-operationer utvecklats till något av den amerikanska maktapparatens signum. Man kunde redan 1941 tiga om underrättelseobservationer och tips om Pearl Harbor för att låta japanerna ödelägga den egna marinbasen. 1945 kunde man massmörda befolkningen i två japanska städer, när kriget redan var vunnet, med hjälp av atombomberna. Det är 70 år sedan. I 70 års tid har korruptionen ytterligare förvärrat moralen i den amerikanska statsapparaten. Sett i det perspektivet - vad betyder 224 ryska solbadares liv? - Absolut ingenting, noll, nada, zero, nothing.

Det första man bör fråga sig är naturligtvis: VEM tjänar på det här? Vem är det som systematiskt arbetat på att underminera den ryska staten, i Ukraina och på andra platser? Därmed inte sagt att det alltid är den eller de som tjänar på det som är skyldig. Men det bör undersökas och med ett öppet sinnelag. Att omedelbart, i enlighet med den amerikanska propagandan, skylla allt på IS, är inte förenligt med ett öppet sinnelag. 

Södertälje lördagen den 7 november 2015
Mikael Styrman
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dumt att beskylla hederliga vanliga amerikaner, typ USA är skyldiga.
Följ pengarna istället.
Då blir det mycket mer intressant.
Gissa vad folk vill veta vad som pågår.

Anonym sa...

ISA är en bra förkortning,
Förr brukade det betyda International Standard Temperature, typ 15 grader C.
Men det var då det.

Anonym sa...


Att det var just en Airbus om återigen under spektakulära
former havererat är väl i sig självt detsamma som att nära
nog kunna utesluta andra orsaker än tekniskt fel.
Att låta IS ta på sig ansvaret för haveriet är nog i därför
att ge dessa alltför stort erkännande.
Om de har förmågan att avståndsbekämpa luftfarkoster borde rimligen
militära sådana där man kan tillfångata flygföraren och elda upp
verderbörande i direktsändning vara intressantare?
Förutsatt att IS ägnar sig åt dylikt?
Se och hör nästa spännande episod av denna dramatisering, direkt
via valfri publicservicemedia!

/ fänrik Stål

Anonym sa...

Ryan Dawson är namnet på en man som gjort en väldigt intressant dokumentär om 9/11 och CIA:s hemliga verksamhet. Den heter War by deception och är kanske lite amatörmässigt gjord och har ingen svensk översättning. Innehållet är av desto högre kvalitet. Han visar exempelvis att den amerikanska maktapparaten - dvs CIA uppbackad av det militärindustriella komplexet, Wall street, de största bankerna och alla mediehus (som ägs av Wall street) medvetet samarbetar för att vilseföra den amerikanska och de europeiska befolkningarna om syftet med krigen i mellanöstern.