fredag 26 oktober 2012

Maffians censur

.
Maffians censur av det fria ordet har varit verksam. Eftersom kriminalvården, på maffians uppdrag, begränsar tillgången till dator, och på de fåtal tillgängliga datorerna även saboterar utrustningen för att spara information digitalt, har det den senaste tiden stockat sig ordentligt på min blogg. Som värst hade jag över 40 färdigskrivna men opublicerade bloggar.

Nu har jag äntligen fått ut dem men det var ett hästarbete. Kanske blev inte editeringen hundraprocentig och ordningen lite huller om buller, men det är smällar man får ta.

Tyvärr leder censuren, när man skriver om aktuella ärenden, till att man kommer flera steg efter den allmänna debatten. Men å andra sidan har jag nog många gånger också legat steget före :-)

Och vad ska den mentala diktaturen annars ha censuren till om den inte lyckas kränka medmänniskornas yttrandefrihet?

Det är trist att bloggen blir ryckig på det här sättet. Men jag antar att det ändå är ett ganska litet bekymmer jämfört med de, många gånger allvarliga, missförhållanden i samhällskroppen som jag ofta skriver om. Och om det lika ska vara censur så är det väl bra att den är tydlig så att man inte behöver gå omkring och intala sig att den inte finns.

Gulag-Kolmården måndagen den 22 oktober 2012
Mikael Styrman
.

2 kommentarer:

Christer sa...

Jo men ,det förstår du väl , att det bara är dömda pedofiler som har obegränsad tillgång till datorer

Tobbe sa...

Tjena micke!
Såg du uppdrag granskning om rekonstruktionen av SAAB? Känns som att det finns vissa likheter med tvångsförvaltningen av Ekfors. Guy Lofalks roll liknar osökt Gullefjuns roll som spyflugan i den tjocka soppan.
Hoppas att du skriver en blogg om dina reklektioner om SAAB historien då du skriver mkt klarsynt och underhållande. Keep up the good work!
Hoppet är det sista som överger en människa, glöm inte det.
Lev och må Mikael och låt inte dina belackare komma åt dig.