onsdag 14 mars 2012

Kriminella politiker...

.
...behöver och omger sig med kriminella journalister.

Det är en gammal sanning.

Socialdemokraterna Lenin och Stalin hade Sergei Eisenstein, skaparen av bland annat den ökända "Pansarkryssaren Potemkin". Ett av hans eftermälen, anspelande på hans manipulativa gärning är "Fotomontagets Fader".

Nationalsocialdemokraten Adolf Hitler, en annan ökänd massmördare, hade Leni Riefenstahl.

Och Fredrik Reinfeldt och Carl Bildt har Dagens Nyheter och Peter Wolodarski,
men de har också Norrbottens och Sveriges motsvarighet till Leni Riefenstahl: Ellinor Norgren på Sveriges Radio.
De har också ett lovande stasiämne i SVT:s och Nordnytts Ulrika Wänkkö.

Men de har inte längre Norrbottens-Kurirens Armi Rousu för hon är numera informatör på Northland Resources.

Och nu vill TV4 Norrbotten också vara med och leka i de ädlare kriminella kretsarnas närhet,
och då kan det bli så här:





- Vart är Sverige på väg under Fredrik Reinfeldts ledning?

Övertorneå den 14 mars 2012
Mikael Styrman
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där var ju ingen särskilt saklig rapportering får man ju lov att säga. Det verkar vara många som lånar ut sig till att bli nyttiga idioter att försöka svärta ner dig och det bakomliggande syftet, vilket de nyttiga idioterna knappast ser, behöver man ju inte tveka om.

Är det dags nästa vecka? Jag och, är jag övertygad om, många med mig kommer i så fall att sakna dina inlägg på bloggen ifall du inte får tillgång till internet. Naturligtvis är det också många som kommer att dra en lättnadens suck i tron att tjuveriet då kan slutföras i det tysta.

Anonym sa...

Ja det är fruktansvärt skrämmande !!

610 sa...

Ja, vart är Sverige på väg kan man
med fog fråga sig. Nu skall det bli
sänkta krav för att bli antagen till polisutbildningen. Svenska
språket skall inte betraktas som
viktigt och dessutom blir det inget
krav på att man har fyllt 18 år.
De kan väl lika gärna anställa skjutglada pojkar från Rosengård
direkt utan utbildning.

Betr. övergreppet på dig Mikael så är det en rättsskandal som saknar motstycke. Att det dessutom finns människor som tycker att du borde sitta inne för gott visar att samhället består av alltför många avundsjuka och onda människor.

Stoppa smot och heja HV sa...

Förutsätter att Du o ett fritt och demokratiskt land får tillgån till Internet, så att vi kan fortsätta och munhuggas.

Anonym sa...

Du borde annmäla inslaget för hets mot dig och din famil.

Mikael Styrman sa...

Svar till Stoppa smot och heja HV, med flera:

När maffiastaten, den politiska polisen och diverse gaskammarinkastare slog till med sin första politiska husrannsakan, hösten 2005, hade jag den bestämda känslan, att det man var mest intresserad av, var vem jag kommunicerade med. Och det var också ganska tydligt av muntligt framförda hot och påtryckningar att man ville skrämma mig till tystnad.

När jag kom till Kolmården på min första vistelse i politiskt fängelse uppmanades alla att söka sig till Lärcentrum där man kunde gå kurser och använda datorer i sina studier. Så jag dit för att anmäla mig till en kurs. Men det gick inte. Varför gick inte att få klarhet i. Svaren var undvikande. Jag gav upp efter ett tag. Sedan fortsatte man uppmuntra alla att gå till Lärcentrum. Tydligen hade man fått direktiv om att jag inte fick använda dator. Politisk censur med andra ord. Jag måste skriva på papper och skicka till någon som kan skriva in det åt mig. Det känns ju lite fånigt på 2010-talet. Men med verk, departement, riksdag och regering välförsedda med skurkar och oduglingar så finns det förstås många som är rädda för det fria ordet.

Harry Tedestam hette en självständig och dugande målarmästare. Han var från Övertorneå men flyttade till Gällivare där han byggde upp ett framgångsrikt måleri. En dag kom de politiska pamparna på besök och krävde honom på mutor. Han vägrade. Då började allt gå fel. De trakasserade honom, inga arbeten dög längre och han förlorade alla viktiga arbeten. De gick istället till dem som inte hade några betänkligheter inför att betala mutor till pamparna. Men han var väldig rakryggad. Han gav sig aldrig. Han kröp inte för dem. Och han förlät dem heller aldrig. Jag brukade skriva lite i en mindre lokal tidning då och han kom en dag till kontoret och ville ha ett ex. På vägen ut vände han i dörren, höll upp tidningen och log med hela ansiktet när han sade:
Det fria ordet - farligare än dynamit!

Så det kan bli lite ryckigt och glest mellan blogginläggen. Det ligger i farans riktning att de korrumperade fåntrattarna inte släpper fram mig till någon dator. Den som lever får se.