tisdag 27 mars 2012

Gulag-Kolmården den 27 mars 2012

.
Nu är jag den nionde dagen i Gulag-Kolmården. Det blev snabba ryck efter HD:s brandkårsutryckning. Under loppet av några dagar, runt nyår, kom HD:s båda avvisningsbeslut. Vare sig vårt överklagande av beslut att tvinga in Ekfors Kraft AB i en politisk betingad låtsaskonkurs, eller mitt överklagande av min politiska fängelsedom, intresserade HD. Och nu var det bråttom att städa bordet inför den lika ifrågasatta som famösa plundringsexpeditionen, som den exekutiva auktionen den 11 januari var planerad att bli.

Det är här i Sveriges Gulag som regeringen Reinfeldt låser in och isolerar Sveriges entreprenörer, för att skapa plats för alla analfabeter som importeras, men som inte får arbete eller som man inte ens försöker sätta i arbete.

En del anar säkert vad som pågår inför nästa auktion torsdagen den 29 mars, men de flesta är nog lyckligt ovetande.

Sedan jag kom hit har jag varit berövad mina mänskliga rättigheter i så motto att jag först i söndags, den sjunde dagen, kunde kontakta någon utanför anstalten, två närstående och en ytterligare person. Vem som helst kan säkert räkna ut, att det är ett sätt för terroristregimen Reinfeldt att hindra mig från att försöka värna min egendom mot statens pågående plundring, nu närmast auktionen på torsdag.

Jag har under samma tid förnekats rätten att ta del av mitt arbetsmaterial I den frågan och andra rättsärenden som framförallt statsterrorismen engagerat mig i. Men nu är det flaggat för att det ska bli bättre. Så dags nu, när auktionen är redan på torsdag och jag sitter här.

Igår kväll fick jag in en pärm med material om auktionen. Men bara med beskedet, att jag måste lämna ifrån mig den idag klockan 8, för att senare få ut materialet igen, när min advokat kommer klockan 09:30…

Fortfarande kan jag inte fritt ringa min advokat, men har fått ringa genom centralvakten på begäran. Ännu kan jag bara kontakta de tre ovan nämnda personerna, varför mina möjligheter att agera är kraftfullt beskurna. Och då är inte jag häktad och har inga restriktioner i min dom, utan jag sitter här för några, korrekta men lite försenat inlämnade deklarationer…

Nej, det är uppenbart att jag har satsat på fel yrkesbana. Jag borde ha blivit C-, M- eller S-politiker. Då får man bränna ner andras hus utan att ersätta dem i Sverige. Och stjäla andras skog, för totals miljoner – upprepade gånger – utan att straffas eller bli ersättningsskyldig. Är det någon som klagar kan man slänga dem i fängelse – och sedan plundra dem. Och när man blir 28 år gammal, kan man helt skamlöst i TV – utan livserfarenhet och med 157 000 kr i månadslön – mästra människorna om hur de ska kunna leva på 75 % av sin lön. Det vill sig säga på en årslön som är lika stor som den egna månadslönen, som man dessutom får för att då och då rabbla upp lite memorerade ramsor i TV, som tjänstemännen lärt en.

(Uppdatering:
Sedan kvällen 27/3 kan ytterligare tre familjemedlemmar och en utomstående ringas. Även arbetsmaterial har jag nu fått in – 1,5 dygn innan mina fastigheter ska säljas.)

Gulag-Kolmården den 27 mars 2012
Mikael Styrman
.

7 kommentarer:

Albert sa...

Ungefär som i Ryssland där man kastar in för regimen obehagliga personer i fängelse lite som man vill för att blockera dom från exempelvis att ställa upp i val eller för att kunna konfiskera deras egendom. De som inte är nöjda med dessa tillrättavisningar kan man ju få bucht med genom fingerade maffiaöverfall eller mystiska förgiftningar av olika slag..... se upp med Kolmårdens ärtsoppa Micke....

Anonym sa...

Kan du ta in kommentarer?
samma historia berättas om i Bibeln i 1:a Konungabokens 21 kapitel. I
berättelsen om Nabots Vingård. Kanske något att begrunda för dom som vill plundra ditt föetag.
den drivande karften Drottning Isabel blev till slut uppäten av hundar.

Ötåbo sa...

Jaha, då har du alltså checkat in...igen.
Bra att samhället skyddas mot de som inte kan hålla sig inom lagens långa arm.
Vi ses väl på Rogers 2014?

Albert sa...

Läser just nu Kurirens direktrapportering från den exekutiva auktionen.

Vilket justitiemord att inte bevilja dig permission men självklart så är det någon eller några högt uppsatta personer som håller i trådarna och manipulerar det hela.

Jag får i att fall passa på att gratulera till att det verkar som att du drar etablissemanget vid näsan ytterligare en gång till deras stora förtret.

Mikael Styrman sa...

Svar till Albert:

Ja, nog tror jag också att de inspirerats österifrån.

Mikael Styrman sa...

Svar till Ötåbo:

Nej, det är inte så ännu.
Samhället är ännu oskyddat.
Men vi ska väl rycka upp det här samhället så att psykopaterna så småningom hamnar där de hör hemma.

Mikael Styrman sa...

Svar till Albert:

Tack. Vi för ett uppehållande försvar. Men situationen är svår. Psykopaterna har i det korta perspektivet ett enormt övertag genom att de inte tycks behöva bry sig om vare sig lag och rätt eller etik och moral. Situationen är mycket lik den i Tyskland på 1930-talet. Men det vet ju alla hur det sedan gick för Tyskland och Herman Göring-typerna. Jag kan ha svårt att hindra att de missbrukar statens resurser till att skinna oss. Men de kan å andra sidan ha svårt att hindra att jag så småningom kvitterar räkningen.