torsdag 1 mars 2012

Censuren slog till igen

.
Gårdagens omröstning bland Dagens Nyheters läsare går inte att finna på tidningens websida längre. Den slog fel. Nästan hälften av de som röstade delade KD:s åsikt i frågan så man har tagit bort hela artikeln - med undersökning.

Det blev naturligtvis allt för generande för tidningen att man skrev ned KD trots att omröstningen visade starkt stöd för KD:s uppfattning.

Är det inte härligt när det blir så där tydligt hur man försöker styra och manipulera oss?

Även i Svenska Dagbladet har censuren slagit till i frågan. Jag förmodar att jag hade på känn att artikeln och omröstningen inte skulle överleva så länge för jag tog en skärmbild i mobiltelefon.

 Så här såg det ut igår, när jag gick in och läste tidningen:


 Och numera...ja, numera har censuren tagit den artikeln och omröstningen också.

Övertorneå den 1 mars 2012
Mikael Styrman
.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det har inte med denna artikel att göra. Men jag läser i N.S.D att ett (ditt)företag i Norrbotten är försatt i konkurs fast man har 30 miljoner i överskott. Är det verkligen sant? Är världen helt galen?

Världens korruptaste land sa...

Svd är säkert rädda för att deras pressstöd skulle dras in inte törs de motarbeta majoriteten när de kan förlora bidraget på över 60 miljoner per år.

Anonym sa...

Jag hittar frågan vid halv 2-tiden den 1 mars under http://www.svd.se/opinion/
och läget är fortfarande samma.

Anonym sa...

Och idagens NSD står det att Simu, och Kemppainen kritiserar elsäkerhetsverket på grund av avstängningen av strömmen i oktober, jag drar mig till minnes att G Simu, och P Oja båda uttalade sig i nordnytt men då var kritiken att Ekfors hade begått ett fel, beträffande Isakssons camping i Mattila så hade han redan tidigt förstått att hans camping på ängar som saknar vägar inte någonsin kommer att attrahera kräsna sommargäster, så han bommade igen sin campinganläggning, och den lär nog aldrig öppna igen, även om elstolparna är utbytta, men han valde att skylla på Ekfors istället för att ekänna att hans satsning på camping hade misslyckats.

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Ja, det stämmer rätta värden är närmare 200 miljoner. Kriminella politiker och grova bankbrottslingar samverkar för att stjäla vårt företag.

Världen är väl kanske inte galen än men nog är den på väg åt det hållet. Framför allt har grova kriminella fått för stort spelrum i vårt samhälle. Vi måste trycka tillbaka dem i de gropar som de har krupit upp ifrån.

Mikael Styrman sa...

Svar till Anonym:

Ja, Du har rätt. Jag hittar den också nu.

Mikael Styrman sa...

Svar till Världens korruptaste land:

Det kan nog finnas en gräns för hur mycket journalistisk frihet man törs ägna sig åt om man är beroende av ett stort presstöd som makten beslutar om och det sedan börjar hetta till...