onsdag 17 augusti 2011

Begäran om utfående av handlingar

.
.
Mikael Styrman
Till 
Polismyndigheten i Norrbotten
   

Övertorneå den 17 augusti 2011


Begäran om utfående av handlingar

Enligt uppgifter i norrbottensmedia har någon, eventuellt länsstyrelsen, polisanmält mig, eller möjligen något av Ekfors-bolagen, för misstänkt överdämning vid kraftverken i Ekfors.

Sådana uppgifter, och anmälningar, har, som regel mycket illa underbyggda, förekommit tidigare. De skadar företagens och mitt renommé och orsakar företagen dryga och opåkallade merkostnader. Exempelvis föranleder de ofta extra, och onödiga, tillsynsbesök vid kraftverken samt tidsspillan och rättsliga kostnader för att delta i ogrundade polisutredningar.

Förhållandena kring driften av kraftverken och återkommande okynnesanmälningar är sådana att det kan finnas anledning att misstänka att anmälan är en följd av grov organiserad brottslighet som riktar sig mot mig och mina bolag.

Jag undersöker om det finns möjlighet att vidta adekvata rättsliga åtgärder i anledning av detta. För att komma vidare i min utredning är jag tacksam om jag snarast kan få kopia av den eller de anmälning(-ar) som norrbottensmedia nyligt skrivit om.

Dessa kan lämpligen skickas till mig under brevhuvudets adress.

Med vänlig hälsning
Mikael Styrman
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte offentliga handlingar?
Bara begära ut dom om dom inte är sekretessbelagda. Men överdämmning är väl inte att räkna som hot mot nationen eller ens Knugen.

Du borde kunna få ut dom men antingen brevledes eller hämta dom själv.