lördag 12 mars 2011

Gitmo Libya planeras

.
I Studio Ett igår sades att Kadaffi är en slug taktiker. Och det kanske han är. Men det behöver han inte vara för att överleva på tronen - eller i tältet...

Det räcker med att vara tillräckligt klyftig för att inse att Europas politiker är tillräckligt dumma i huvudet för att tro att man kan lösa flyktingproblematiken genom att hålla Kadaffi vid liv och låta honom reglera invandringen från Afrika till Europa.

När man lyssnar på Carl Bildt hörs det tydligt hur svårt allting är när Libyerna ska hjälpas mot död och terror. Mycket lättare då att hjälpa knarkkartellerna i Afghanistan. Europas politiker avser istället tillämpa sin favoritgren i Libyen - skamlöst och ryggradslöst beteende. Planen är med andra ord att göra som i Bosnien och Rwanda - nämligen ingenting - medan folkmorden pågår, för att sedan göra sig märkvärdiga genom att fördöma i efterhand. Inte ägnat att hjälpa. Bara ägnat att förhärliga sig själva.

Det är för sorgligt vilket pack som åker världen runt och äter, dricker och kopulerar på skattebetalarnas bekostnad.

Övertorneå den 13 mars 2011
Mikael Styrman
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med nöje skall jag granska dessa bevis på kopuleranden (jag förutsätter att 'sammanviga' är i åtenke) med skattemedel, då jag är en bidragande del med lite över 30% av mina surt förvärvade sekiner.

Naturligtvis finns en arbetsgivare avgift och moms på allt jag införskaffar. Men å andra sidan fick jag gratis 9 års skola.

Skatt på skatt kanske föreligger även inom el-industrin? Jag vet inte om dessa ting.

Men, för att föda en större och större tärande sektor så blir skattetrycket konstant.

A. Nonym