onsdag 10 november 2010

Ibland är det snabba ryck

.
Idag på morgonen skäller den förre Vattenfallsrufflaren Bengt Toolanen på mig på Kurirens debattsida. Då är det han, länstidningarna och tvångsförvaltningen som är kompisar. Så har jag också tolkat det. Lika barn leka bäst.

Ikväll har Toolanen börjat blogga för att ”bemöta och värja mig mot oseriösa hotelser och smutskastningar som jag drabbats av”.

Vidare ska Toolanen ”gå igenom livet med hög grad av integritet, en tornedalsk rakframhet och en empati för att försvara medmänniskor som hamnat i nödsituationer av olika slag”.

Vi många,
som har kunnat följa hur Bengt Toolanen gått från klarhet till klarhet,
bokstavligen gått över lik för att ta sig fram,
efterlämnande sig endast ett tydligt spår bestående av brända högar av grus och aska,
är naturligtvis mycket intresserade av hur den där ”integriteten, tornedalska rakframheten och empatin med människor i nödsituationer” tar sig ut i verkligheten.

Det här kommer jag att skriva mer om.

Håll utkik efter bloggar med rubriken ”En rufflares väg”.

Vill Du ljuga ihop någonting först Bengt Toolanen, så kan jag berätta sen hur det verkligen förhåller sig?

Övertorneå den 10 november 2010
Mikael Styrman
.

Inga kommentarer: