tisdag 14 september 2010

Ekfors beställer Elsäkerhetsverkets "utredning"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag måste tacka dig och berömma dig för din yrkesstolthet.
Jag har själv snart 20 år i Elbranchen och har i många år stött på regelvidriga installationer som ivriga " gör de själv proffs" i ren okunskap åstakommit.
Det har varit ren livsfarliga installationer som lyckligtvis inte haft någon dödlig utgång, ÄN!

Att sen inkompetenta kommuntjänstemän med än mindre kunniga politiker i spetsen ska sätta sig över el- och person-säkerheten låter för mig helt galet.
Beteendet liknar mer en dålig fars av en amatörteater än seriöst ledarskap.

Man kan bevittna liknande beteenden hos många industrier längs norrlandskusten och även uppe blan gruvorna. Där okunniga underhållschefer inte har förståelse för konsekvenser av EL- änläggningar, men de har änd så pass med vett att de har en elavdelning som sköter om anläggningen.

Anläggningsägaren har ju ett skötselansvar av sin elanläggning, så yttersta ansvarig är väl SVIN-Erik eller hans vapendragare lillvalpen....

Nå väl det var lite av mina tankar. jag stödjer dig fullt ut Mikael och lyckönskar dig framtiden.
Jag kommer med stolthet lägga en röst för er i valet. Hoppas fler väljer en linje som kanske inte handlar om nedrustning av den viktiga sjukvården.


// Magnus